Detstvo starých rodičov

alebo môže stará mama hrať Minecraft a starý otec jazdiť na skejtborde?


Charakteristika projektu: Ako prežívali detstvo naši predkovia? Hrali sa tak ako my? Smiali sa tak ako my? V čom sme iní a v čom sme takí istí? Poznanie minulosti nám pomáha poznať samých seba a tento projekt je k tomu prvým krokom.
Počas projektu žiaci pripravia a zrealizujú interview so svojimi starými rodičmi. V rozhovore sa zamerajú na ich detstvo a mladosť. Žiaci sa naučia štruktúrovať interview, klásť otázky, vytvoria záznam z rozhovoru a výsledky kreatívne spracujú. Rozhovory im sprostredkujú skúsenosť predošlých generácií, ktorá obohatí ich historické povedomie. Výstupom projektu je príprava brožúrky alebo knižky, zachytávajúcej život detí v minulosti, ktorú podarujú svojim blízkym ako vďaku za to, že im pomohli s projektom.


Cieľom projektu je umožniť žiakom:

- pochopiť, že životné podmienky ľudí sa v priebehu času menia,

- všimnúť si rozdiel medzi súčasnosťou a minulosťou,

- pochopiť, že ľudia majú rôzne životné osudy,

- vypočuť si príbehy z detstva svojich blízkych,

- pochopiť, ako sa prejavuje plynutie času,

- naučiť sa správne štruktúrovať interview,

- zoznámiť sa s nástrojmi, pomocou ktorých môžu byť v kontaktes ľuďmi, ktorí žijú ďaleko,

-  zoznámiť sa s praktickým využitím informačných technológií a internetu,

- rozvíjať výtvarné zručnosti a schopnosť pracovať manuálne,

- rozvíjať jazykové zručnosti zamerané na kladenie otázok a kreatívne spracovanie informácií,

- precvičovať ústne a písomné prezentačné zručnosti,

- uvedomiť si, že spoločne so staršími ľuďmi tvoríme komunitu založenú na životných skúsenostiach,

-  uvedomiť si, že od starších ľudí sa môžeme naučiť mnoho zaujímavých vecí,

-  pochopiť, že musíme udržiavať kontakt s ľuďmi rôzneho veku,
- rozvíjať zmysel pre empatiu, dodržiavať základné pravidlá slušnosti, rozvíjať tímovú spoluprácu, rozvíjať organizačné schopnosti, rozvíjať kritické a
  kreatívne myslenie, rozvíjať cit pre povinnosť a pravidelnosť