Detstvo starých rodičov
alebo môže stará mama hrať Minecraft a starý otec jazdiť na skejtborde?
Charakteristika projektu: Ako prežívali detstvo naši predkovia? Hrali sa tak ako my? Smiali sa tak ako my? V čom sme iní a v čom sme takí istí? Poznanie minulosti nám pomáha poznať samých seba a tento projekt je k tomu prvým krokom.
Počas projektu žiaci pripravia a zrealizujú interview so svojimi starými rodičmi. V rozhovore sa zamerajú na ich detstvo a mladosť. Žiaci sa naučia štruktúrovať interview, klásť otázky, vytvoria záznam z rozhovoru a výsledky kreatívne spracujú. Rozhovory im sprostredkujú skúsenosť predošlých generácií, ktorá obohatí ich historické povedomie. Výstupom projektu je príprava brožúrky alebo knižky, zachytávajúcej život detí v minulosti, ktorú podarujú svojim blízkym ako vďaku za to, že im pomohli s projektom.
Cieľom projektu je umožniť žiakom:
- pochopiť, že životné podmienky ľudí sa v priebehu času menia,
- všimnúť si rozdiel medzi súčasnosťou a minulosťou,
- pochopiť, že ľudia majú rôzne životné osudy,
- vypočuť si príbehy z detstva svojich blízkych,
- pochopiť, ako sa prejavuje plynutie času,
- naučiť sa správne štruktúrovať interview,
- zoznámiť sa s nástrojmi, pomocou ktorých môžu byť v kontaktes ľuďmi, ktorí žijú ďaleko,
- zoznámiť sa s praktickým využitím informačných technológií a internetu,
- rozvíjať výtvarné zručnosti a schopnosť pracovať manuálne,
- rozvíjať jazykové zručnosti zamerané na kladenie otázok a kreatívne spracovanie informácií,
- precvičovať ústne a písomné prezentačné zručnosti,
- uvedomiť si, že spoločne so staršími ľuďmi tvoríme komunitu založenú na životných skúsenostiach,
- uvedomiť si, že od starších ľudí sa môžeme naučiť mnoho zaujímavých vecí,
- pochopiť, že musíme udržiavať kontakt s ľuďmi rôzneho veku,
- rozvíjať zmysel pre empatiu, dodržiavať základné pravidlá slušnosti, rozvíjať tímovú spoluprácu, rozvíjať organizačné schopnosti, rozvíjať kritické a
kreatívne myslenie, rozvíjať cit pre povinnosť a pravidelnosť